عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بانک هایی که در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مانع تراشی کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند. به گزارش ایرنا امیر حسین نظری شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: ستاد تسهیل […]

عصر خوزستان:

بانکها درصورت عدم اجرای مصوبات ستادتسهیل به دستگاه قضایی معرفی می شوند

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بانک هایی که در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مانع تراشی کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایرنا امیر حسین نظری شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک اهرم برای رونق تولید است و مصوبات آن لازم الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اغلب واحدهای تولیدی معوقات بانکی و یا نداشتن نقدینگی است افزود: برای رونق تولید و فعال شدن واحدهای غیرفعال لازم است که در این راه بانک ها همراهی کنند و مصوبات این ستاد را اجرا کنند.

نظری با اشاره مشکلات کشتارگاه آنزان طیور ایذه که باعث تعطیل شدن ۱۳ ساله آن شد ادامه داد: این کشتارگاه در تامین مرغ کشتار روز و تهیه خوراک دام و طیور فعال بود که به دلیل بدهی به بانک صادرات و مشکلاتی زیست محیطی به مدت ۱۳ سال تعطیل شد.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: مشکلات این شرکت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و ملی مطرح شد و برای فعالیت دوباره این کشتارگاه تصمیم گیری شده است.

نظری ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد برای فعالیت دوباره این کشتارگاه تسهیلاتی به آن پرداخت شود و شرایط برای فعالیت دوباره آن با رفع مشکلات زیست محیطی فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل شرکت تولید قند و تصفیه شکر اهواز بیان کرد: این شرکت بعد از ۱۵ سال تعطیلی پارسال به بخش خصوصی  واگذار شد و مالک این شرکت در حال تعمیر و بازسازی این شرکت است و در مهر ماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

نظری بیان کرد: این شرکت مشکل تامین برق و آب  دارد که مصوب شده است برق مورد نیاز آن از سوی شرکت توزیع برق اهواز تامین و شرکت آبفای اهواز نیز با نصب کنتور حجمی در ورودی شرکت و ایجاد لوله کشی مستقیم آب تا شرکت، آب مورد نیاز آن را تامین کند.

منبع: ایرنا