عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ۷۶ واحد تولیدی در خوزستان در تملک بانک ها هستند که از این تعداد تنها ۱۱ واحد فعالیت تولیدی دارند. به گزارش ایرنا بابک دین پرست جمعه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری […]

عصر خوزستان:

معاون وزیر کشور:۷۶ واحد تولیدی در خوزستان در تملک بانک‌ها هستند

اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ۷۶ واحد تولیدی در خوزستان در تملک بانک ها هستند که از این تعداد تنها ۱۱ واحد فعالیت تولیدی دارند.

به گزارش ایرنا بابک دین پرست جمعه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی درسرسرای استانداری خوزستان افزود: طبق مصوبه دولت بانک ها باید در مسیر رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی فعالیت کنند ،از اینرو به بانک های استان خوزستاتن یک ماه مهلت داده می شود تا به مشکلات ۷۶ واحد تولیدی در تمک خود رسیدگی کنند و باقی این واحدها را به چرخه تولید بازگردانند.

وی گفت: مشکلات سه شرکت بزرگ خوزستان شامل گروه ملی فولاد ایران، شرکت نورد لوله ماهشهر و شرکت فولاد خوزستان مورد بررسی قرار گرفتند و مصوبات خوبی برای رفع مشکلات این شرکت های بزرگ مصوب شده است ، تلاش می شود تا اغلب مشکلات این سه واحد بزرگ تولیدی برطرف شود.

دین پرست با اشاره به اینکه چند واحد تولیدی در استان خوزستان همچنان با مشکلات بزرگ و عدیده ای مواجه هستند افزود: ۴۶ واحد تولیدی از این تعداد که با مشکلات زیادی درگیر هستند شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و موضوع تهاتر بدهی این شرکت ها مصوب شد.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و بانک هایی که عملکرد مناسبی در ستاد تسهیل نداشته باشند به دستگاه قضایی معرفی می شوند ادامه داد: دستگاه های خوزستان عملکرد مناسبی در این بخش داشتند و نتیجه بررسی عملکرد بانک های خوزستان نیز تا هفته آینده به وزارتخانه اعلام خواهد شد.

استاندار خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: کمک های خوبی دولت و نظام برای آرامش و رفع مشکلات استان خوزستان داشته است، هر چند خوزستان مجموعه ای از مشکلات مختلف است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: خوزستان نقش بسیار ارزشمندی در بخش های مختلف کشور از جمله تولید و درآمد ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در۲ حالت ترسالی و خشکسالی با مشکلات زیادی مواجه می شود و مشکلات بسیاری در این شرایط برای مردم خوزستان ایجاد می شود گفت: با وجود تمام مشکلات مردم خوزستان به نظام و انقلاب اسلامی علاقه دارند و مرم باید بدانند نظام به فکر رفع مشکلات مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به همراه هیاتی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی خوزستان دیروز پنجشنبه وارد این استان شد.

این هیات در سفری ۲ روزه در چندین نشست برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی خوزستان شرکت کردند و از واحدهای بزرگ صنعتی خوزستان نیز بازدید کردند.

منبع: ایرنا