عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: دشمنان به دنبال حذف عنصر مردم از انقلاب هستند به همین دلیل وظیفه اصلی ما حفظ ارتباط مردم با نظام است. به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر بسیاری […]

عصر خوزستان:

وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حفظ ارتباط مردم با نظام است

اهواز – ایرنا – رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: دشمنان به دنبال حذف عنصر مردم از انقلاب هستند به همین دلیل وظیفه اصلی ما حفظ ارتباط مردم با نظام است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا قربانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی ۲ سال اخیر بسیاری از برنامه های ما تحت شعاع ویروس کرونا قرار گرفت و با توجه به طولانی شدن این اپیدمی سعی کردیم فعالیت های خود را از طریق فضای مجازی دنبال کنیم و راه های ارتباطی خود با مردم را بیشتر کنیم.

وی افزود: در ایامی مثل هفت تیر، رحلت امام (ره) و نیمه شعبان یک سری مسابقات را از طریق فضای مجازی برگزار کردیم که در کل بازخورد بسیار خوبی داشت. بنا داریم که برنامه های خود را از طریق مجازی اجرا و ظرفیت های خود را تبلیغ کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: در طی ۲ سال اخیر برای اینکه مخاطبین خود را زیادتر کنیم، سعی کردیم با نهادها و موسساتی که ظرفیت های خوبی به لحاظ جذب مخاطب داشتند، ارتباط برقرار کنیم و در این امر نسبتا موفق بودیم.

وی ادامه داد: معتقدیم که در فضای مجازی باید به تولید محتوا بپردازیم و از این طریق پیام خود را به تمام نقاط کشور و حتی به کشورهای همسایه ارسال کنیم. ما در خوزستان از ظرفیت خوب زبان عربی برخوردار هستیم که می توانیم به زبان عربی تولید محتوا کرده و با کشورهای همسایه از جمله عراق ارتباط برقرار کنیم.
 
قربانی گفت: در بحث فضای مجازی از خودمان راضی نیستیم ولی تلاش هایی صورت گرفت و امیدوارم گام رو به جلویی در این عرصه داشته باشیم و در بحث تولید محتوا بهتر عمل کنیم.

وی افزود: برگزاری مراسمی همچون دهه فجر، ۱۳ آبان، راهپیمایی روز قدس، روز ۱۲ فروردین، رحلت امام (ره)، هفته دولت و اخیرا بحث بزرگداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی را بر عهده داریم. همچنین برگزاری مراسمی همچون حماسه ۹ دی را برعهده داریم که به یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: یکی از عناصر اصلی در انقلاب از همان ابتدا تاکنون حضور مردم و نقش آفرینی مردم بود که باعث پیشرفت و انسجام انقلاب شده است به همین دلیل مقام معطم رهبری همواره به مسئولان تذکر می دهد که مردمی باشند و ارتباطشان را با مردم حفظ کنند.

وی بیان کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب یکی از عناصر جدی به شمار می رود و دشمن دقیقا روی این موضوع دست گذاشته و تلاش می کنند که این عنصر را از انقلاب جدا کند لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه خود می داند که ارتباط مردم با نظام را حفظ کند.

قربانی گفت: امروز در عرصه فناوری فضایی جزو کشورهایی هستیم که می توانیم به همت جوانان خود در مدار زمین ماهواره قرار دهیم لذا معتقدیم که هر موقع در کارها، عنصر انقلاب در میان باشد موفقیت بیشتری حاصل شده و مردم احساس امیدواری کرده اند.

وی افزود: محور اصلی برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و خدمتگذار، اجرای برنامه های علمی، انقلابی و دینی به صورت گسترده است و با هماهنگی و کمک گرفتن از ۲۱ دستگاه برنامه های خود را اجرا می کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: ما به دنبال آن هستیم که در اجرای برنامه های خود از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم به عنوان مثال مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی از طریق مردم اداره شد که بسیار خوب بود.

وی افزود: متاسفانه در اهواز به لحاظ تبلیغات محیطی هنوز ضعف داریم در حالی که این موضوع در دیگر شهرهای بزرگ کشور بسیار پررنگ است. همچنین برای صوت مسیرهای راهپیمایی در اهواز خیلی تلاش کردیم ولی متاسفانه تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم در حالی که می توانستیم در ایام کرونا از طریق همین سیستم صوتی به مردم هشدار دهیم. 

قربانی گفت: خوشبختانه در شهرستان ها و بخش های استان شبکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فعالی داریم که با استفاده از نیروهای افتخاری مدیریت می شود و مراسمات خوبی در این نقاط انجام می شود به عنوان مثال برنامه های دهه فجر در تمام استان برگزار می شود.

وی در پایان افزود: یکی از عناصر تاثیر گذار در اجرای  برنامه های این شورا، اصحاب رسانه است که امیداوریم با همکاری هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و پیام اصلی انقلاب که رشد و تعالی جامعه است را انتقال دهیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) شروع به فعالیت کرد.

منبع: ایرنا