عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: پرونده‌هایی که برای رفع موانع و پیگیری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان دچار مشکل می‌شوند از این پس به دادستانی و دستگاه قضا معرفی می‌شوند. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در […]

عصر خوزستان:

پرونده‌های موانع تولید در خوزستان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: پرونده‌هایی که برای رفع موانع و پیگیری در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان دچار مشکل می‌شوند از این پس به دادستانی و دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه عملکرد برخی دستگاه‌های خوزستان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی قابل قبول نیست و در مواردی باعث ایجاد مانع بر سر راه تولیدکنندگان می‌شوند.

وی گفت: برخی دستور کارها در این ستاد برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به درستی پیگیری و اعمال نمی‌شوند و همین موضوع باعث باقی ماندن مشکلات در بخش تولید می‌شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از موانعی که بر سر راه فعالیت شرکت‌ها و بخش خصوصی در خوزستان شده، معارض بودن شرکت نفت در مناطق و اراضی مختلف در استان است، به طوری که هر شرکتی که قصد انجام و راه‌اندازی پروژه‌ای در استان داشته باشد شرکت نفت در آن منطقه معارض است و مانع فعالیت بخش خصوصی می‌شود.

سلیمانی دشتکی افزود: از دیگر ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی در خوزستان نبود اطلاع رسانی درست از فعالیت‌هایی است که در این استان با مشکلات زیاد انجام می‌شود.

وی گفت: باید کارهایی که نظام و دولت انجام می‌دهد به مردم اطلاع رسانی شود و تنها ضعف ها بیان نشود؛ مردم باید از کارهایی که برای رفع سختی‌ها و مشکلات انجام می‌شود اطلاع داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: تا جایی که امکان دارد باید مشکلات، درون استان حل شود و از ارجاع آنها به تهران خودداری شود، زیر ارجاع آنها به تهران برای حل مشکل زمان بر است.

بر اساس این گزارش در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان برای حل مشکل انتقال برق به شعبه سوم نوین چوب در اهواز به دلیل معارض بودن شرکت نفت مقرر شد این مشکل در کمیته تخصصی متشکل از شرکت توزیع برق، شرکت نفت و سازمان صمت خوزستان بررسی و حل شود.

همچنین سه دستور کار به دلیل حضور نداشتن صاحبان طرح و یا دستگاه مربوطه با دستور استاندار خوزستان از دستور کار خارج و بررسی نشدند.

منبع: ایرنا