عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: نخستین پاراتور (تور گردشگری ویژه معلولان) خوزستان با هدف توجه ویژه به معلولان، نهادینه کردن فرهنگ بازدید و مشارکت آنان در فعالیت‌های گردشگری با حضور ۳۰ ناشنوا برگزار شد. به‌گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از […]

عصر خوزستان:

نخستین پاراتور خوزستان با حضور ۳۰ ناشنوا برگزار شد

اهواز – ایرنا – سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: نخستین پاراتور (تور گردشگری ویژه معلولان) خوزستان با هدف توجه ویژه به معلولان، نهادینه کردن فرهنگ بازدید و مشارکت آنان در فعالیت‌های گردشگری با حضور ۳۰ ناشنوا برگزار شد.

به‌گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، پیمان نبهانی بیان کرد: نخستین پاراتور استان خوزستان ویژه ناشنوایان با همکاری و مشارکت شرکت خدمات مسافرتی توحیدپرواز پاسارگاد و همچنین انجمن ناشنوایان استان روز جمعه برگزارشد.
 وی در ادامه با بیان این‌که گشت یادشده باحضور ۳۰ فرد ناشنوا و کم‌شنوا برگزار شد افزود:  هدف از اجرای این تور معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به ناشنوایان، ایجاد توجه ویژه به این قشر از جامعه و به‌طور کلی نهادینه کردن فرهنگ بازدید در معلولان و بیماران خاص و مشارکت دادن آنان در فعالیت‌های گردشگری است و امیدواریم اجرای چنین گشت‌هایی برای این طیف از جامعه ادامه‌دار باشد.
 نبهانی در تشریح مسیر گشت و برنامه‌های اجرا شده در این پاراتور نیز گفت: آغاز گشت از اهواز به سمت محوطه باستانی چغازنبیل و بازدید از این محوطه و زیگورات آن و معرفی سایت جهانی چغارنبیل به مسافران گشت توسط مترجم ویژه ناشنوایان انجام شد و پس از آن عازم موزه هفت‌تپه و پس از آن به سمت مجموعه گردشگری “عیلامی” حرکت کردیم که این مجموعه در مراحل آخر بازسازی قرار دارد و به زودی به چرخه فعالیت و خدمت‌رسانی به گردشگران وارد خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای سرود توسط گروه موسیقی ناشنوایان در مجموعه باستانی عیلام و در نهایت بازدید از محوطه باستانی، قلعه و موزه شوش و نیز حرم مطهر دانیال‌ نبی (ع)،  از دیگر برنامه‌های این گشت بود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خوزستان با تاکید بر اینکه گردشگری بدون مشارکت معلولان، یک گردشگری توسعه‌نیافته است که باید برای رشد آن تعامل شود بیان کرد: پاراتور به معنای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت در سال‌های اخیر مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی و ملی مرتبط با گردشگری و امور معلولان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروزه معلولیت محدودیت نیست بلکه قابلیتی است که استفاده از آن هنر می‌خواهد و ما شاهد هستیم معلولان در عرصه‌های مختلف موفق به کسب موفقیت‌های چشمگیر و درخشانی بوده‌ و باید از این ظرفیت به درستی بهره برد.

منبع: ایرنا