عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش از امروز پنجشنبه در ورودی روستای خیبر دزفول گشایش یافت. بخشدار چغامیش دزفول روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش ۴۰ غرفه دارد که در آنها صنایع دستی روستایی و تولید بانوان روستاها و مشاغل خرد خانگی مانند سبد بافی، طبق بافی، قالی بافی، […]

عصر خوزستان:

نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش دزفول گشایش یافت

دزفول-ایرنا- نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش از امروز پنجشنبه در ورودی روستای خیبر دزفول گشایش یافت.

بخشدار چغامیش دزفول روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستایی بخش چغامیش ۴۰ غرفه دارد که در آنها صنایع دستی روستایی و تولید بانوان روستاها و مشاغل خرد خانگی مانند سبد بافی، طبق بافی، قالی بافی، تابلو بافی، خیاطی لباس عربی و بختیاری همراه با بازار یابی محصولات خانگی عرضه شده است.

علی پژمان افزود: غرفه بهداشت و سلامت نیز در ورودی نمایشگاه برای تزریق  دزهای اول و دوم واکسن کرونا ویژه افراد بالای ۱۲ سال و همچنین تست فشار، چربی و قند خون بصورت رایگان همراه با توزیع ماسک و ضدعفونی دست برای  بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای بخش در این نمایشگاه غرفه دارند، افزود: این نمایشگاه برای  معرفی ظرفیت‌های تولیدی کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری هر روستا برپا شده است.

پژمان گفت: غرفه های فرهنگی و اقوام نیز برای معرفی آداب و سنن قوم عرب و بختیاری همراه با نصب سیاه چادر و پذیرایی قهوه و چای و نان محلی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده و غرفه نمایش محصولات و تولیدات کشاورزی و دامپروری روستاهای بخش با محوریت برنج عنبربو سیدنور نیز دایر است.

وی با بیان اینکه برخی تولید کنندگان برنج و کارخانه های برنج کوبی بصورت جداگانه غرفه معرفی برند و تولیدات خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشته اند، افزود: معرفی محصول با کیفیت و فروش بدون واسطه از مزایای نمایشگاه‌ها است.  

بخشدار چغامیش دزفول اظهارداشت: غرفه نمایش اسب اصیل عرب و پرورش شتر که بیشتر در روستاهای جنوبی بخش چغامیش انجام می‌شود از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: غرفه معرفی صنایع و ماشین آلات تولید شده روستایی در بخش چغامیش، غرفه فرهنگی کتاب با معرفی کتاب‌های نویسندگان  ساکن روستاهای بخش، غرفه کودک و نوجوان همراه با مسابقات ویژه کودکان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

پژمان گفت: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ همراه با اجرای موسیقی محلی برای علاقه مندان دایر است و اختتامیه ِآن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز جمعه در میدان چمن ورزشی روستای خیبر  برگزار می شود.  

منبع: ایرنا