عصر خوزستان: استانها – ایرنا – خبرنگاران ایرنا ۲۰دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به معارفه استاندار جدید کرمانشاه با حضور وزیر کشور، هزینه ۹۲ هزار میلیارد ریالی برای مدرسه‌سازی، صادرات فرش دستباف و تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان – اهواز اشاره کرد. به گزارش […]

عصر خوزستان:

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

استانها – ایرنا – خبرنگاران ایرنا ۲۰دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به معارفه استاندار جدید کرمانشاه با حضور وزیر کشور، هزینه ۹۲ هزار میلیارد ریالی برای مدرسه‌سازی، صادرات فرش دستباف و تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان – اهواز اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “تردد پرهزینه خودروها در خیابان های آسیب دیده کرج”، “نقطه پایانی بر حاشیه‌نشینی در تهران وجود دارد؟ “، “آمادگی گروهی، لازمه پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه”، “حراج املاک شهرداری ساری برای پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی”، “شکر یارانه‌ای کام قنادان زنجانی را شیرین نمی‌کند” و “نسخه نهایی رفع چالش صادرات سیب درختی آذربایجان غربی چیست؟ ” از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است:  افزایش شمار مبتلایان به سویه اومیکرون زنگ خطر شیوع دوباره ویروس کرونا را در کشورمان به صدا درآورده، موضوعی که کادر درمان و مسوولان را بر آن داشته تا همچنان بر توصیه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه تاکید کنند.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور که امروز به کرمانشاه سفرکرده است در بدو ورود به این شهر گفت که رفع مشکلات کرمانشاه به ویژه بیکاری آن مورد تاکید رییس جمهور است. وی هدف از سفر خود به این استان کرمانشاه را حضور در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید این استان اعلام کرد.

وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در استان کرمانشاه، در دیدار با آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه این استان تاکید کرد که مردم کرمانشاه همیشه در سنگر انقلاب حاضر هستند.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در آیین معارفه سرپرست نوسازی مدارس ایلام اعلام کرد که ۹۲ هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی در کشور هزینه شد. هم اینک پنج هزار طرح عمرانی آموزشی فعال در کشور وجود دارد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اراک خبر داد که ۱۵۸ هزار دلار فرش دستبافت از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد. به گفته وی، عمده محموله‌های فرش دستباف این استان امسال به بازار هدف کانادا، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، چین، کویت، فرانسه، آمریکا، هلند و آلمان ارسال شده است.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم مبنای بودجه ۱۴۰۱ را عدالت محوری و محرومیت زدایی دانست و تاکید کرد که بنای دولت بر این است که براساس ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها و با نگاه عدالت محورانه بودجه توزیع شود.

مرکز ایرنا در گرگان نیز در گفت وگو با معاون سازمان ملی استاندارد ایران به نقل از وی اعلام کرد که باید به سمت بین‌المللی کردن استانداردها برویم. وی خاطرنشان کرد که در ایران بیش از ۳۴ هزار استاندارد ملی تدوین شده است.

این مرکز همچنین خبر داد که امسال چهار هزار و ۶۰۰ رای جایگزین حبس در گلستان صادر شد. رییس کل دادگستری استان گلستان با اعلام این خبر یادآور شد که الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابندهای الکترونیکی از جمله آرای جایگزین حبس بود که قضات گلستان برای محکومان صادر کردند.

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد امسال بهره‌برداری می‌شود.  هم عنوان خبری بود که مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد آن را در گفت وگو با مرکز ایرنا خرم‌آباد اعلام کرد. طرح توسعه این فرودگاه تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

شهردار شهر میناب هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس از خسارت ۱۰هزار میلیارد ریال سیل به زیرساخت های شهر میناب خبر داد و گفت: پاکسازی سطح شهر در حال انجام است.  معاون امور اقتصادی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد که سیل بیش‌از ٣٧۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان خسارت زد.  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز گفت که خسارت سیل و توفان در کرمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد شده است.

همچنین خبرنگار ایرنا در بندرعباس در خبری به نقل از فرمانده مرزبانی هرمزگان اعلام کرد که دزدان دریایی به دام مرزبانی بندرعباس افتادند. این باند اقدام به سرقت از کشتی های لنگرگاه بندرعباس می کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم به خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت که حدود ۲۵ هزار آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند. کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در ۱۷ شهرستان با تلاش ۵۹۳ تیم عملیاتی همچنان در حال انجام است.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

از اهواز نیز خبر رسید که در تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان، ۴۱ نفر مصدوم و پنج تن کشته شدند.  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با تایید این خبر اضافه کرد که سه تیم از هلال احمر انتقال مصدومان به بیمارستان را برعهده داشتند.  رییس پلیس راه خوزستان خطای انسانی را علت این حادثه اعلام کرد.

فرمانده انتظامی خوی هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در ارومیه اعلام کرد که ۲۰ قبضه اسلحه قاچاق در خوی کشف شد. به گفته وی در این ارتباط یک نفر دستگیر شده است.

همچنین مرکز ایرنا در اراک به نقل از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا امسال از استان مرکزی به نقاط کشور حمل شد. این کالاها در قالب ۷۷۰ هزار و ۴۷۱ بارنامه به نقاط مختلف کشور حمل شده‌ است.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

فرماندار دشت آزادگان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز از افزایش ۲۲۶ درصدی کالا به عراق از مرز چذابه خبر داد. به گفته وی این صادرات شامل تره بار، میوه، موادغذایی، آبزیان، انواع مصالح ساختمانی و برخی کالاهای خانگی و مکانیکی  به ارزش ۲۲ میلیون و ۴۶۸هزار دلار است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران نیز در حاشیه دیدار با رئیس جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع کشور به خبرنگار ایرنا گفت که بخش خصوصی ۶ هزار میلیارد ریال در صنایع چوب دهلران سرمایه گذاری می کند. وی تاکید کرد که با توجه به شرایط آب و هوایی گرم دهلران توسعه جنگل کاری امری ضروری است.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد که میزان آب دریاچه ارومیه در یک سال ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافت. وی خاطرنشان کرد که وسعت دریاچه ارومیه نیز در همین مدت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع کاهش را نشان می‌دهد.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

مدارس سیستان و بلوچستان به اینترنت رایگان مجهز می‌شوند. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در زاهدان آن را منتشر کرد. براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون ۱۵۰۰ مودم با ترافیک رایگان ویژه مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان بوشهر هم خبر داد که ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب “دامدار کارت” به استان بوشهر اختصاص یافت. دامدار کارت با هدف کمک به تامین نقدینگی دامداران برای تهیه علوفه دام طراحی شده است.  مدیرشعب بانک کشاورزی گلستان نیز اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات دامدار کارت در گلستان جذب شد.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

همچنین از بندرعباس خبر رسید که کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی پهلودهی شد. معاون بندری و امور اقتصادی این بندر با تایید این خبر یادآور شد که از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۰ تن گندم از طریق ۲۰ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده است.

مسوول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم هم اعلام کرد که ۶ هزار ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی قشم رفع تصرف شد. مازندرانی ارزش این رفع تصرف را ۱۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

از دفتر ایرنا در شهرری نیز خبر رسید که ۱۰۰ تن کاغذ احتکاری در یکی از انبارهای کهریزک کشف شد. رییس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران با اعلام این خبر، ارزش این کاغذها را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

از صادرات فرش دستباف تا تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان - اهواز

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با تیتر “ترک ورشکستگی بر عمارت شهرداری ساری”،  فاطمه رفاهت خبرنگار مرکز بوشهر با عنوان “مرغان مهاجر و نقدی بر رسم مهمان‌نوازی بوشهری‌ها”،  ندا جواهر فر خبرنگار مرکز مشهد با تیتر “قاری‌نماهای سودجو در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد”،  حکیمه مصطفایی خبرنگار مرکز بیرجند با عنوان “درد مضاعف همراهان بیمار در بیرجند”، مژگان السادات سجادی خبرنگار مرکز کرج با تیتر “تردد پرهزینه خودروها در خیابان های آسیب دیده کرج”،  علیرضا سلیمانی روزبهانی خبرنگار دفتر بروجرد با عنوان “۲۰ دی ۱۳۶۵ و پرواز پروانه ها در زنگ اول”،  محمد امین بلوچ زهی خبرنگار مرکز زاهدان با تیتر “برف تفتان و سپیدی سیاه چادرها”،  عیسی پاشاپور رییس دفتر آستارا با عنوان “منطقه ویژه اقتصادی بندرآستارا نباید صاحب مدیر مستقل باشد؟ ” و مهدی مقدر خبرنگار مرکز تهران با تیتر “نقطه پایانی بر حاشیه‌نشینی در تهران وجود دارد؟ ” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا