عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز ۱۷ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های مختلف طلب دارد، که برای بهتر ارایه شدن خدمات در این کلانشهر، باید این مطالبات پرداخت شود. به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز دوشنبه در نشست شورای اداری اهواز در سرسرای اتاق بازرگانی این شهرستان […]

عصر خوزستان:

شهرداری اهواز ۱۷ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های مختلف طلب دارد

اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز ۱۷ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های مختلف طلب دارد، که برای بهتر ارایه شدن خدمات در این کلانشهر، باید این مطالبات پرداخت شود.

به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز دوشنبه در نشست شورای اداری اهواز در سرسرای اتاق بازرگانی این شهرستان بیان کرد: درآمدهای شهرداری اهواز به عنوان دستگاه خدمت رسان، کفاف هزینه‌های آن را نمی‌کند و بیشتر آن در بخش جاری صرف می شود، به عنوان مثال پارسال از ۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد این شهرداری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال در بخش هزینه‌های جاری صرف کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مساله‌های مهم بحث شفافیت است گفت:باید مشخص شود که منابع و درآمدهای شهرداری اهواز کجا هزینه می‌شود و مردم باید این اطلاعات را داشته باشند.

وی ادامه داد: شفافیت و فساد ستیزی یکی از محورهای برنامه شورای ششم است، و شهرداری اهواز ملزم شده تا سامانه‌ای را در مدت سه ماه در این زمینه راه‌اندازی کند.
محمودی بیان کرد: شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری را ملزم کرده تا زمانی که پروژه‌های نیمه تمام در این کلانشهر تکمیل نشود پروژه جدید آغاز نشود.
وی با اشاره به همکاری شهرداری اهواز با شرکت آبفا در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت:پروژه آب‌های سطحی در اهواز در حال انجام است و یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز ملزم شده است تا با اوراق مشارکت ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری به این ناوگان اضافه کند.
وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت شهرستان اهواز حاشیه نشین هستند افزود: وکیل مدافع شهرداری نیستیم، اما به فکر ایجاد شرایط رفاه برای مردم هستیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این نشست با اشاره به ورود سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون ) به خوزستان و کشور گفت: حدود ۲۳ ماه است کشور و استان با نمونه هایی مختلف کرونا درگیر است و در این دوره درگیر سویه جدید کرونا (اًومیکرون ) هستیم که برایی افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند کشنده است.
دکتر سید محمد علوی افزود: همه دنیا ۶ موج کرونا را سپری کرده و در خوزستان چهار موج کرونا تجربه شده است. وضعیت کنونی خوزستان به لحاظ کرونا بسیار خوب است و در ۲ روز گذشته  تنها سه نفر در استان مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در خوزستان موج اول ۱۱۷ روز، موج دوم ۱۰۵ روز، موج سوم۱۳۲ روز و موج چهارم ۶۹ روز طول کشید؛ در موج اول هر روز ۱۷ نفر و در موج چهارم روزانه ۲۷ نفر فوت می‌کردند.

دکتر علوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم خوزستان درگیر سویه جدید کرونا نشود، افزود: باید تمامی جامعه هدف واکسن دریافت کنند، و اکنون افراد بالای پنج سال هم باید واکسن بزنند و برخی کشورها این مهم را آغاز کرده‌اند.
رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: اُمیکرون در افرادی که یک دُز واکسن کرونا زده‌اند اثرگذاری بیشتری دارد و در افراد که ۲ دُز واکسن دریافت کرده‌اند ۳۰ درصد و افراد با دز سوم تا بیش از ۷۰ درصد ایمن هستند.

وی افزود: اگر ۹۰ درصد جامعه واکسن بزنند در مقابل این موج مقاومت داریم. هم اکنون ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال  در خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند و تنها ۱۲ درصد جمعیت استان دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.
وی ادامه داد: پس از دریافت واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهمیت دارد؛ متاسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های در خوزستان تعریفی ندارد و هم اکنون ۴۸ درصد آن رعایت می‌شود درحالی که وضعیت مطلوب ۹۵ درصد است.

وی بیان کرد: متاسفانه تجمع‌ها در برخی مناطق خوزستان همچنان ادامه دارد و اگر درگیر موج جدید کرونا شویم ناتوان هستیم و هر یک فرد گرفتار اُمیکرون ۱۰ نفر را درگیر می‌کند.
دکتر علوی افزود: در اهواز ۹۲ درصد پوشش واکسن انجام گرفته اما در برخی محلات آمار واکسیناسیون از متوسط استانی و کشوری پایین‌تر است.

منبع: ایرنا