عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه برقراری امنیت از مولفه‌های مهم است گفت: برقراری امنیت و احساس ناامنی از دغدغه‌های مردم است که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است. به گزارش ایرنا مسعود فلاحی روز دوشنبه در نشست شورای اداری اهواز که در سرسرای اتاق بازرگانی اهواز برگزار […]

عصر خوزستان:

فرماندار اهواز: احساس ناامنی از دغدغه‌های مردم است

اهواز – ایرنا – سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه برقراری امنیت از مولفه‌های مهم است گفت: برقراری امنیت و احساس ناامنی از دغدغه‌های مردم است که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا مسعود فلاحی روز دوشنبه در نشست شورای اداری اهواز که در سرسرای اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد بیان کرد: متولی تامین امنیت تنها نیروی انتظامی نیست.

وی اضافه کرد: استفاده بیشتر از دوربین و پایش تصویری را در شهرستان اهواز در دستور کار برای داریم.

فلاحی با اشاره به اولویت های کاری فرمانداری اهواز افزود:بحث کرونا از جمله مسایلی است که در اولویت برنامه‌های کاری این فرمانداری است چرا که این موضوع با جان مردم در ارتباط است و  انتظار داریم مدیران اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند.
وی گفت: گروه‌های نظارتی از فرمانداری اهواز بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌ها و ادارات نظارت دارند؛ در هفته گذشته ۱۳۱ مورد تذکر به دستگاه‌هایی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند داده شد اما اعمال قانون انجام نشد که بهره وری خوبی نداشت.

وی ادامه داد: رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی نیز باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، مدیرانی باید بر سر کار آیند که مرد میدان باشند و تکریم ارباب رجوع از خواسته رهبری است به همین منظور تمامی مدیران باید بالا بردن رضایت مندی مردم را در برنامه کاری خود قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید در بهترین‌ها مدیران را انتخاب کرد افزود: مدیرانی که روحیه پرخاشگری دارند نباید در پستی قرار بگیرند که با ارباب رجوع در ارتباط هستند.

فلاحی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در اهواز گفت: اگر حاشیه نشینی، حاشیه بماند مشکلاتی برای مرکز شهر ایجاد می‌کند، لذا باید محدودیت ایجاد شود و از توسعه شهر، بدون برنامه و قانون جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در  ورودی‌های شهر اهواز کشتار دام انجام می‌شود که مشکلاتی برای روح و روان و سلامت مردم ایجاد کرده است. درصدد هستیم تا کشتار دام در ورودی‌های اهواز را جمع‌آوری و ساماندهی کنیم.
وی افزود: در بارندگی های اخیر در اهواز، شاهد حداقل خسارت به شهر بودیم و آب وارد خانه‌های مردم نشد اما آبگرفتگی رخ داد و باید اقداماتی انجام شد تا همین آبگرفتگی هم اتفاق نیفتد.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: آمار بالایی از معتادان متجاهر در اهواز وجود دارند که برای جمع آوری آنها باید برنامه ریزی لازم انجام شود به عنوان مثال تعدادی معتاد متجاهر به پادگان شهید فرجوانی اهواز منتقل شدند و بر توانمندسازی این افراد کار شد اما نیاز است که به لحاظ شغلی و روحی و روانی برای این افراد اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: حل و فصل دعاوی بین ادارات از دیگر برنامه هایی است که توسط این فرمانداری در حال انجام است و چند مورد را در این خصوص حل کردیم؛ زیبنده دستگاه‌ها نیست که حساب‌های یکدیگر را بلوکه کنند و باید با گفتمان این مشکلات را حل کرد.
فلاحی با اشاره به اینکه برخی ادارت مطالبات زیادی دارند و برای کمک به بحث مسوولیت های اجتماعی فکر می کنند باید صدقه بدهند گفت: تعداد زیادی بنگاه اقتصادی در شهرک های صنعتی اهواز تعطیل و نیمه تعطیل هستند و باید مشکلات آن ها حل شود؛ در بحث مسوولیت‌های اجتماعی باید شرکت‌هایی که در مناطق محروم کار می‌کنند متناسب با محرومیت فعالیتی برای رفاه مردم انجام دهند.

بیش از یکهزار مورد سگ گزیدگی در اهواز

سرپرست فرمانداری اهواز همچنین گفت: یکهزار و ۶۶ مورد سگ گزیدگی از سوی سگ‌های بدون صاحب در ۶ ماه نخست امسال در اهواز گزارش شد.

وی افزود: شهرداری اهواز برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب ورود کرده است و در چند هفته گذشته بالغ بر ۸۰ سگ از سطح شهر اهواز جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه برخی انجمن ها و نهادهای مردمی اعتراضاتی را در خصوص جمع آوری سگ های بدون صاحب داشته‌اند گفت: این سگ‌ها در سطح شهر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده، و باعث ناراحتی و اختلال در زندگی روزمره مردم شده‌اند.
فرماندار اهواز افزود: پیشنهاد می‌کنم افرادی که در سطح شهر اهواز مورد گزش و حمله سگ‌های بدون صاحب قرار گرفته‌اند برای دفاع از حقوق خود انجمنی را تشکیل دهند.

منبع: ایرنا