عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس با بیان اینکه باید پیوند میدانی بین حوزه صنعت و کشاورزی ایجاد شود، گفت: مجوز برداشت آب برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا دریافت شده است. به گزارش ایرنا، علیرضا ورناصری روز جمعه در نشست بررسی […]

عصر خوزستان:

مجوز برداشت آب در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان اخذ شد

اهواز – ایرنا – نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس با بیان اینکه باید پیوند میدانی بین حوزه صنعت و کشاورزی ایجاد شود، گفت: مجوز برداشت آب برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا ورناصری روز جمعه در نشست بررسی مسایل و مشکلات دانشگاه‌های حوزه انتخابیه با حضور مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در دانشگاه آزاد شهرستان مسجدسلیمان، اظهار داشت: تغییر و تحولات را به زودی در اراضی کشاورزی منطقه شاهد خواهیم بود اما دانشگاه ها باید برای رونق بخش صنعت وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان حوزه انتخابیه از نظر گستردگی سومین حوزه انتخابیه کشور به شمار می روند و خود به تنهایی در حد یک استان هستند، افزود: این شهرستان‌ها یک هزار و ۲۶۵ روستا دارند که این گستردگی و پراکندگی منطقه و جمعیت ۳۵۰ هزار نفری، رفع مشکلات را دشوار کرده است.

ورناصری یکی از مطالبات جدی خود را تجهیز دانشکده پزشکی در این منطقه دانست و گفت: ۲ شهرستان از چهار شهرستان ما بیمارستان ندارند و نیاز است یک مرکز برای اداره حوزه بهداشت و درمان راه اندازی شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان راه اندازی دانشکده پزشکی در واحد آموزشی مسجدسلیمان فراهم است، ییان کرد: این مجوز به مرکز استان داده شده است که باید در حوزه دولتی حمایت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: این منطقه چند ظرفیتی است و در رشته های کشاورزی و صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ انتظار می رود یکی از دانشکده‌های دانشگاه چمران برای شمال استان نیز راه اندازی شود.

ورناصری با اشاره به مشکلات دانشگاه پیام‌نور شهرستان‌ها اظهارداشت: نه تنها سیاست جمع آوری  دانشگاه‌های پیام نور نباید در دستور کار باشد بلکه این مراکز دانشگاهی باید توسعه یافته و تقویت شوند.

وی ادامه داد: برای ماندگاری اساتید و اعضای هیأت علمی در این مناطق باید مشوق های لازم برای آنها در نظر گرفته شود.  

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون برای اسکان روسای واحدهای درسی خود در شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم در حالی که سرگردانی این فرهیختگان زیبنده منطقه نیست.

وی افزود: سه سد بزرگ ایران در منطقه قرار دارند که ظرفیت های خوبی است و با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت می‌توانیم از این ظرفیت های علمی و آموزشی به خوبی استفاده کنیم.

در این نشست روسای دانشگاه های پیام نور، اندیکا هفتکل و لالی نیز مسایل و مشکلات خود را در حضور معاون وزیر علوم مطرح کردند که یکی از عمده‌ترین مطالبات آن‌ها بحث افزایش رشته برای رونق دانشگاه و جذب دانشجو و همچنین تکمیل ساختمان های نیمه تمام دانشگاه بود.

منبع: ایرنا