ایجاد ائتلاف بزرگ ۹۸ از سوی افراد صاحب نام در اندیمشک/ نَـــه به حسنوند با ایجاد تشکیلات  مردمی ” اتحاد ۹۸” / ثبت نام ۶ بــانو در اندیمشک برای انتخابات مجلس یازدهم / تــاختن جمنا به جبهه مردمی اتحاد ۹۸ در اندیمشک
ایجاد ائتلاف بزرگ ۹۸ از سوی افراد صاحب نام در اندیمشک/ نَـــه به حسنوند با ایجاد تشکیلات  مردمی ” اتحاد ۹۸” / ثبت نام ۶ بــانو در اندیمشک برای انتخابات مجلس یازدهم / تــاختن جمنا به جبهه مردمی اتحاد ۹۸ در اندیمشک

  عصرخوزستان: هنـوز دســتِ جریانات سیاسی برای تاثیر گذاری بر این دوره از انتخابات کوتاه است و افکار عمومی با سرخوردگی از ائتلاف های “سبـز و زرد و‌ بنــفش” و  نا امیــدی از وعده های تحـقق نیافته اعتدال، تدبیر،  امیــد، معیشت و پیشرفت، مِیـلی به تــکرار رای سیــاسی ندارنــد. گرچه این فضــا کمابیش در جای […]

 

عصرخوزستان: هنـوز دســتِ جریانات سیاسی برای تاثیر گذاری بر این دوره از انتخابات کوتاه است و افکار عمومی با سرخوردگی از ائتلاف های “سبـز و زرد و‌ بنــفش” و  نا امیــدی از وعده های تحـقق نیافته اعتدال، تدبیر،  امیــد، معیشت و پیشرفت، مِیـلی به تــکرار رای سیــاسی ندارنــد. گرچه این فضــا کمابیش در جای جای کشور درست در زمانی که تنها دو مـاه به برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی بــاقی مــانده، برقرار است امــا شرایط حاکم بر یکی از شهرهای شمالی اســتان خوزستان، انــدکی با دیگر شهرها و استانهای این کشور متفاوت است.

به گزارش عصرخوزستان، گرچـه مــردم شهرستان اندیمشک تا کنــون با رای سیاسی و حزبی به میدان انتخابات نیامده اند، امــا در این دوره با ایــجاد ” تشکیلات مردمی  اتحاد ۹۸”   عزم خود را برای انجام یک کــار بزرگ تشکیلاتی جــزم کرده اند تا با یک “فعالیــت شِبه حزبـی”  تنها کــرسی نمایندگی مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی را از نماینده ای که ۱۶ سال است بر این اریــکه تکیه زده، بستانند.

” تشکیلات  مردمی  اتحاد ۹۸”  از صدها نفر از افــراد صاحب نــام اندیمشک که منتــقد وضع موجود هستند، تشکیل شده و دارای یک ساختار قدرتمند حزبی با کمیته های مختلف است. این تشکیلات با ثبت نام ۶ کاندیدا که پا به رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم نهادند،  پایه گذاری شده است.

 این جریان مردمی بر این بــاور است که نه تنها فریدون حسنوند در دوره های نمایندگی اش در مجلس های ششم، هفتم، هشتم و دهم در راستای تحقق شعارهایی که برای اشتغال پایدار و احداث پتروشیمی ، سیکل ترکیبی ، شیلات ، بندر خشک و …  داده گام برنداشته است، بلکه به شهادت مردمی که نام او را در برگه رای نوشتند، “وحــدت” در اندیمشک را نیز با حذف نیروهای توانا در مدیریت خدشه دار کرده است و حال آنها آمده اند تا به او در انتخابات مجلس یازدهم “نــَه” بگویند!

“جریان مردمی اتحاد ۹۸”  ترکیبی از افراد با تفکرات مختلف سیاسی، فرهنگی و قومی است که به میثاق نامه ای مشترک رسیده تا با استفاده از همه ظرفیت های نیروی انسانی کارآمد شهرستان نماینده ای را به مجلس بفرستند که در جهت توسعه واقعی شهرستان اندیمشک فعالیت کند.

 

از میان چهره های شاخص جریان مردمی اتحاد ۹۸ می توان به جهانبخش قلاوند و سردار دارایی اشاره کرد. سردار دارایی از فرماندهان و آزادگان دفاع مقدس است که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی صاحب کرسی نمایندگی مردم اندیمشک در بهارستان شد و همگان او را به صراحت در گفتار وکار و تلاش به دور از تبلیغات ظاهری و عوام فریبانه می شناسند .

جهانبخش قلاوند نیز نفر دوم انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اندیمشک است که در سابقه خود فرمانداری شهرستان ایذه، بخشداری دهدز و مدیرکل امنیتی استانداری را دارد و جریان مردمی اتحاد ۹۸ از او حمایت می کند.

تراب قلاوند فعال سیاسی، دبیر حزب کارگزاران شهرستان اندیمشک و  عضو شورای شهر سابق اندیمشک، حاج عباس کرمی، فعال فرهنگی، رزمنده دوران دفاع مقدس، جانباز ۷۰ درصد،  معاون اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان خوزستان، عزت الله فاضلی کیا ، فعال فرهنگی دبیر آموزش و پرورش و کارشناس ارشد در امور اجرایی و نورالله شکیبایی کارشناس ارشد مهندسی ساخت، نماینده و سخنگوی دانشجویان دانشکده غرب وزارت نیرو و بازرس سازمان بازرسی کل کشور از کاندیداهای مورد حمایت “جریان مردمی اتحاد ۹۸”  هستند که در نــهایت تنــها یــک نـفر از آنــان برای رقابت در ماراتن انتخابات به عنوان کاندیدای مورد حمایت این جریان به مردم معــرفی می شود.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم در شهرستان اندیمشک، جبهه متحد نیروهای مردمی انقلاب  (جمــنا) نیز با معرفی دو کاندیدا حضور خواهد داشت. حاج آقا حسینی منش امام جمعه سابق بخش الوار گرمسیری و کرامت میری  مسئول جمنا در این شهرستان که از حامیان جدی فریدون حسنوند بود که بعدها از او‌ جدا شد.

میری طی روزهای گذشته بر “جریان مردمی اتحاد ۹۸”  تاخته است. او گفته است: ” کاندیداهای مورد حمایت جریان مردمی اتحاد از پستوی خانه ها بیرون آمده اند و از دل جامعه نیستند” . کرامت میری دانش آموخته علوم قرآنی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، عضو شورای چهارم اندیمشک و رئیس سابق اداره ارشاد در این شهرستان است.

 

حوزه انتخابیه اندیمشک شامل بخش های مرکزی و الوار گرمسیری است. این حوزه انتخابیه تا سال۱۳۷۸ با شوش مشترک بود و سپس از آن جدا شد. در حال حاضر در اندیمشک ۵۶ داوطلب برای کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده اند که ۶ تن از آنان را بــانوان تشکیل می دهند. یکی از این بانوان شرکت کننده در این انتخابات نسرین پورمعینی از اصلاح طلبان شاخص استان خوزستان و یک فرهنگی است که علی رغم فضای مردسالارانه این شهرستان، بانوی اصلاحات اندیمشک لقب گرفته است.

شهـلا سهرابی دیگر بانوی شرکت کننده در این انتخابات است. او همســر فریدون حسنوند است و با اینکه در روز اول ثبت نام اعلام کرد که با حضور در فرمانداری اندیمشک قصد کاندیداتوری ندارد و فقط همسرش را همراهی کرده است، در روز آخر ثبت نام با مراجعه به فرمانداری تــهران رسما داوطلب حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم شد. به نظر می رسد کاندیداتوری بانو سهرابی به دلیل پیش بینی رد صلاحیت حسنوند توسط هیئت نظارت و جایگزین شدنش به جای همسرش برای شرکت در انتخابات باشد.  

در عین حال در شهرستان اندیمشک طی روزهای گذشته نامه ای به امضای جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان این شهرستان منتشر شد که در این نامه، از وزارت کشور خواسته شده نسبت به آنچه ” یک طرفه چیده شدن هیئت اجرایی انتخابات” نامیده شده واکنش نشان دهد. چرا که امضا کنندگان این نامه معتقدند که نماینده فعلی شهرستان اندیمشک برای عبور از صف مخالفین و رای آوری،  در این چیدمان نقش داشته است.