برگزاری اولین نشست زیست فناوری در استان خوزستان به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز
برگزاری اولین نشست زیست فناوری در استان خوزستان به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز

    عصرخوزستان: دبیر علمی نشست زیست فناوری در استان اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیت های بیوتکنولوژی استان خوزستان در نشست زیست فناوری مورد بررسی قرار می گیرد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر خوزستان، دکتر حسین معتمدی روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ با اعلام این خبر گفت: دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران […]

 

 

عصرخوزستان: دبیر علمی نشست زیست فناوری در استان اظهار کرد: توانمندی ها و ظرفیت های بیوتکنولوژی استان خوزستان در نشست زیست فناوری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر خوزستان، دکتر حسین معتمدی روز دوشنبه ۱۸ آذرماه ۹۸ با اعلام این خبر گفت: دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۹۸ میزبان برگزاری” نشست زیست فناوری” با هدف بررسی توانمندی ها و ظرفیت های بیوتکنولوژی استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه این نشست زیر نظر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، اضافه کرد: بیان اولویت ها و حمایت های این ستاد از پژوهش های زیست فناوری در استان خوزستان، اجرای طرح تقسیم کار ملی با موضوع شناسایی ظرفیت هر استان برای اجرای پروژه های بیوتکنولوژی، بررسی نقاط ضعف و قوت هر استان در زمینه بیوتکنولوژی و بررسی شرایط و راهکارهای تجاری سازی محصولات زیست فناوری متناسب با شرایط هر استان، بخشی از اهداف برگزاری این نشست است.

دکتر معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز برای برگزاری این نشست توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز لازم را کسب کرده است، اظهار داشت: مدعوین این نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه در کلیه رشته های مرتبط با موضوع “زیست فناوری” است. در عین حال دانشجویان تمامی دانشگاه های استان خوزستان که در رشته های مرتبط با این موضوع تحصیل می کنند، می توانند در این نشست شرکت کنند.

دبیر علمی نشست زیست فناوری در استان یادآور شد: ثبت نام از دانشجویان در محل نشست انجام می شود و پس از پایان نشست برای دانشجویان شرکت کننده با امضای رئیس ستاد زیست فناوری کشور  گواهی حضور در نشست و کارگاه  صادر می شود. در عین حال دانشجویان حاضر در این نشست می توانند در کارگاهی که بعد از ظهر برگزار می شود، حضور پیدا کنند.

دکتر معتمدی تصریح کرد: در این نشست یک روزه که ساعت ۹ صبح در تالار شهید مطهری دانشکده علوم برگزار می شود، اساتیدی از دانشگاه های صنعتی شریف و الزهرا، موسسه تحقیقات کشاورزی کرج و انیستیو سرم و واکسن سازی رازی کرج سخنرانی می کنند.

وی اضافه کرد: در نشست زیست فناوری، دکتر محمد رضا صعودی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در خصوص ” پیمایش برخی فرصت های زیست فناوری در محیط زیست انسان ساخت خوزستان” ، دکتر شهاب الدین آیت اللهی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص ” بیوتکنولوژی نفت: گذشته، حال و آینده” ، دکتر غلامرضا صالحی جوزانی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات کشاورزی کرج در خصوص ” استان خوزستان، چالش های محیط زیستی و پتانسیل بیوتکنولوژی محیط زیست در رفع آنها” و دکتر محمد مهدی رنجبر عضو هیئت علمی انیستیو سرم و واکسن سازی رازی کرج در ” کارگاه طراحی و ساخت صنعتی واکسن، کیت تشخیصی و فرآورده بیولوژیک درمانی- تشخیصی” به ارائه مطلب خواهند پرداخت.

گفتنی است؛ مدیران و مسئولان استانی برای اطلاع از ظرفیت های استان خوزستان در حوزه زیست فناوری میهمان این نشست هستند.