رئیسی: عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد
رئیسی: عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد

ابراهیم رئیسی گفت: اساس حرکت انبیا بر اساس اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و به علاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم خوزستان که چهارشنبه شب (۱۹ خردادماه) در ورزشگاه تختی انجام شد، […]


ابراهیم رئیسی گفت: اساس حرکت انبیا بر اساس اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و به علاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم خوزستان که چهارشنبه شب (۱۹ خردادماه) در ورزشگاه تختی انجام شد، اظهار کرد: خوزستانی‌ها مرزبانان قهرمان ایران اسلامی هستند. امروز شرایط، شرایط خاصی است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز باید شرایط کاملا درک شود. چه شرایط و وضعیتی در کشور وجود دارد؛ آنچه مسلم است وضع اداره امور اجرایی در کشور به شکلی است که مردم را نگران و جوانان را ناامید کرده است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مردم روزگاری نو را طلب می‌کنند. اول باید رویکردها و جهت‌گیری‌ها متفاوت شود. اساس تغییر باید عدالت‌خواهی باشد و اساس تحول، حق‌خواهی باشد زیرا محور، عدالت است. مردم با نداشتن و کمبودها می‌سازند اما با تبعیض هرگز، زیرا مردم با بی‌عدالتی سازگار نیستند.
وی افزود: اساس حرکت انبیا بر اساس اجرای عدالت بود؛ حکمرانی دینی در یک جمله، منهای فقر و به علاوه عدالت است. فقر نباید باشد و عدالت باید در همه لایه‌های حکمرانی جلوه داشته باشد.
آیت‌الله رئیسی گفت: مزه شیرین عدالت باید به کام مردم بیاید. مردم عدالت را فریاد می زنند و با هرگونه فساد مخالف هستند. عدالت بدون مردم‌سالاری امکان‌پذیر نیست و با حضور مردم می‌توان عدالت را اجرا کرد.
وی افزود: به تعبیر امام علی(ع) جامعه‌ای به پاکی و قداست خواهد رسید که ضعیف بتواند حق خود را بدون لکنت زبان و قوی بیان کند. اگر ضعفا و مظلومان حق‌شان را با لکنت بیان کنند باید تردید کرد زیرا اساس آن است که باید حق‌خواهی صورت بگیرد.
این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه خوزستانی‌ها را رنجیده‌خاطر کرده برخی تبعیض‌ها و عمل نشدن به قوانین و مقررات است. سوال جدی مردم خوزستان که دارای منابع عظیم نفت و گاز و تاسیسات فولادی و کشت و صنعت‌های نیشکری و رودخانه‌های کارون‌، دز، کرخه و مارون و… و همجواری با بازارهای مصرف همسایه است، این است که چرا در خوزستان نگران یافتن شغل و کار هستیم؟ و چرا جوان تحصیلکرده ما در خوزستان بیکار باشد؟ آیا برای شغل و کار باید در کشور معطل باشد؟ 
وی افزود: امروز ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی کشور معطل است. امروز باید اقتصاد دریا، فضای مجازی و پیشرانه صنعت را فعال کنیم و اشتغال را برای بسیاری از جوانان فراهم کنیم. 
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: جوانان وضعیت خوزستان را می‌دانند؛ چرا در شرایطی که خوزستان می‌تواند قطب کشاورزی، صنایع و گردشگری و بسیاری از محورهای توسعه‌یافتگی باشد، جوانان معطل شغل هستند؟
ادامه دارد