معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه موارد بیماری روزانه در حال افزایش است، گفت: با نفس‌های باقی‌مانده از پیک قبلی، در حال مقابله با بیماری هستیم. دکتر امیر ماندگار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مبتلایان و موارد بستری به صورت مستمر در حال افزایش است و اوضاع خوب نیست. در […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه موارد بیماری روزانه در حال افزایش است، گفت: با نفس‌های باقی‌مانده از پیک قبلی، در حال مقابله با بیماری هستیم.

دکتر امیر ماندگار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مبتلایان و موارد بستری به صورت مستمر در حال افزایش است و اوضاع خوب نیست. در حال حاضر تقریبا روزانه ۲۵۰ بیمار جدید در دزفول شناسایی می‌شود.
وی افزود: بر اساس آخرین نمونه‌گیری انجام‌شده، شش نمونه از هفت نمونه ارسال‌شده از دزفول به انستیتو پاستور، سویه هندی یا دلتا بوده است بنابراین سوش غالب در دزفول، دلتا است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به سرعت انتشار سوش دلتا، به سرعت میزان آلودگی و بستری روزانه بیشتر می‌شود. علی‌رغم این همه تاکید و هشدار، همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دزفول کم است و با وجود شرایط همه‌گیری، زندگی روال عادی را طی می‌کند.
ماندگار بیان کرد: پس از چند ماه روند نزولی بیماری در خوزستان ادامه داشت اما با شیوع دلتا مجددا روند بیماری افزایش یافت و با نفس‌های باقی‌مانده از پیک قبلی، در حال مقابله با بیماری هستیم. نیروهای درمانی بسیار خسته شده‌اند و توان همه بریده است.
انتهای پیام