رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، در پیامی بر لزوم ترویج این امر تاکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پیام دکتر فرهاد ابول‌نژادیان آمده است: “شایسته است مادران دو سال کامل فرزند خویش را شیر دهند، […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، در پیامی بر لزوم ترویج این امر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در پیام دکتر فرهاد ابول‌نژادیان آمده است:
“شایسته است مادران دو سال کامل فرزند خویش را شیر دهند، آنان که مایلند، دوره شیردهی را تکمیل کنند.”
(سوره بقره؛ آیه ۲۳۳)
۱۰ لغایت ۱۶ مردادماه با عنوان هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده و شعار هفته جهانی امسال “حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسئولیت مشترک” انتخاب شد.
همه ساله در سراسر جهان مراسم بزرگداشت هفته جهانی شیر مادر (هفته اول آگوست) “Week  World Breastfeedin” برگزار می‌شود. هدف هفته جهانی شیر مادر افزایش آگاهی‌های عمومی در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر، فراهم کردن اطلاعات و حمایت از تغذیه با شیر مادر است.
حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان مسئولیت مشترک، یک استراتژی بی‌نظیر و هزینه اثربخش برای ارتقای بقای کودک و کاهش بار بیماری‌های دوران کودکی است و تداوم تغذیه با شیر مادر در کاهش خطر ابتلای کودک به ‌اضافه وزن و چاقی در بزرگسالی مؤثر است.
شیر مادر مائده الهی پروردگار عالم به انسان است که به دلیل مزایای بی‌نظیر و بدون جانشین آن، همواره ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان راهکار موثر کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقای سلامت آنان از اجزای مراقبت‌های بهداشتی کشور محسوب شده است که همگان بایستی برای ترویج این مهم کوشا باشیم.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
انتهای پیام