معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر لزوم نظارت بر تعیین قیمت آب برای تلمبه‌دارانی که به کشاورزان آب می‌فروشند، تاکید کرد. نورالله حسن‌زاده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از کشاورزان استان خوزستان نسبت به تلمبه‌دارانی که آب در اختیار کشاورزان […]


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر لزوم نظارت بر تعیین قیمت آب برای تلمبه‌دارانی که به کشاورزان آب می‌فروشند، تاکید کرد.

نورالله حسن‌زاده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برخی از کشاورزان استان خوزستان نسبت به تلمبه‌دارانی که آب در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، معترض هستند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سازمان آب و برق خوزستان آب را در اختیار این تلمبه‌داران قرار می‌دهد و پس از آن به نظر می‌رسد نظارت و کنترلی از سوی این سازمان بر دریافت هزینه فروش آب به کشاورزان از سوی تلمبه‌داران انجام نمی‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سازمان آب و برق نظارت دقیقی روی عملکرد تلمبه‌داران ندارد و کشاورزان نسبت به این مساله معترض هستند. کشاورزان معتقدند که تلمبه‌داران به هر شکلی که بخواهند قیمت آب را تعیین می‌کنند و با این قیمت‌ها آب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
وی افزود: قرار است با هماهنگی اتاق بازرگانی اهواز و اداره‌کل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در این زمینه تصمیم‌گیری و پیشنهادات سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی جمع‌بندی شود.
حسن‌زاده گفت: اگر خلاء قانونی در این زمینه وجود داشته باشد تلاش خواهیم کرد برای تلمبه‌داران اتحادیه‌ای تشکیل دهیم تا اجازه نداشته باشند آب را با هر قیمتی در اختیار کشاورزان قرار دهند. بدین ترتیب می‌توان مانند اصناف با آنالیز قیمت، برای آب قیمت معقول و مصوبی که مورد تایید کشاورزان نیز باشد در نظر گرفته شود.
انتهای پیام