مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: از بین ۱۵ هزار جلد کتاب دفاع مقدس که وارد اینترانت کشور شده و مخازن کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، سهم خوزستان اندک است. سردار عبدالرضا حاجتی، امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان)، در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با سالروز شکست حصر […]


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: از بین ۱۵ هزار جلد کتاب دفاع مقدس که وارد اینترانت کشور شده و مخازن کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، سهم خوزستان اندک است.

سردار عبدالرضا حاجتی، امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان)، در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد، در مراسم تجلیل از ۴۱ نویسنده دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، گفت: در بین ۱۵ هزار جلد کتاب دفاع مقدسی که وارد اینترانت کشور کرده‌ایم و در بین مخازن کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس که امروز افتتاح می‌شوند، سهم خوزستان کم است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: اتفاقی در خوزستان افتاد که ما نتوانستیم آن را خوب نگارش کنیم و این ظلم به خوزستان است. ظلم به دفاع مقدس این است که باغ‌موزه آن تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 حاجتی با اشاره به تجلیل از ۴۱ نویسنده حوزه دفاع مقدس در خوزستان، افزود: اتفاقی که در خوزستان افتاده است بسیار نگران‌کننده است؛ حال نویسندگان و کتاب خوزستان خوب نیست. این تجلیل با این هدف انجام شد که قلم نوسندگان ساری و جاری شود.

همچنین عباس حسین‌زاده، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این مراسم، گفت: به دلیل توسعه فناوری در دنیا، آلودگی اطلاعات تکثیر می‌شود و انتخاب اطلاعات از میان این همه آلودگی شاید کار سختی باشد. بنابراین نیاز به رسانه‌های ماندگار، قابل اعتماد و پر اثر است و هیچ رسانه‌ای مثل کتاب نمی‌تواند این نقش مهم را ایفا کند.

وی با اشاره به سیر تاریخی کتاب و کتابت گفت: نکته اصلی اندیشه‌ای است که در این کتاب‌ها نقل می‌شود و یکی از رسالت‌ها و دغدغه‌هایی که باید به آن اشاره کنیم، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده است که بر عهده نویسندگان است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور استاندار خوزستان همراه بود، از ۴۱ نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس قدردانی شد. رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب صوتی و چاپی و همچنین افتتاح بخش تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی خوزستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام