عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- دوره آموزشی سامانه‌های سازمانی ویژه مسوولان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امروز دوشنبه در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس مقدس دزفول آغاز شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین آغاز به کار این دوره آموزشی در […]

عصر خوزستان:

دوره آموزشی کارشناسان فناوری اوقاف کشور در دزفول آغاز شد

دزفول- ایرنا- دوره آموزشی سامانه‌های سازمانی ویژه مسوولان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امروز دوشنبه در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس مقدس دزفول آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین آغاز به کار این دوره آموزشی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افزود: باتوجه به ضرورت ارتقای سطح علمی همکاران فناوری اطلاعات در سازمان  اوقاف و تبادل تجربیات و اشتراک دانش به طور مداوم دوره‌های آموزشی و هم‌اندیشی برگزار می‌شود که البته این دوره ها در ۲ سال اخیر به صورت مجازی برگزار شدند.
سید حیدر مرتضوی افزود: با توجه به بهتر شدن وضعیت کرونا این دوره با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی و همکاری اوقاف خوزستان به صورت حضوری در دزفول آغاز شد که ۴۰ نفر از کارشناسان فناوری اوقاف کشور در این دوره حضور دارند.

وی ادامه داد: در این دوره سه روزه، کارشناسان اوقاف با آخرین تحولات فناوری سازمان اوقاف آشنا می‌شوند که امیدواریم در حوزه فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات، فضای مجازی و دولت الکترونیک در کشور پیشتاز باشیم.

مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص برنامه اوقاف در حوزه فناوری گفت: به دنبال این هدف هستیم که با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه‌ها را کاهش و ضمن شفاف سازی، درآمد موقوفات و بقاع را افزایش دهیم.
وی افزود: در حوزه دولت الکترونیک اتفاقات خوبی در سازمان اوقاف رخ داده و میز خدمت الکترونیکی همزمان باشیوع کرونا ایجاد شده تا هموطنان بدون نیاز به مراجعه به ادارات، کار خود را از طریق میز خدمت انجام دهند.

مرتضوی بیان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، سازمان اوقاف سال گذشته جزو میزخدمت های برتر کشور بود که امیدواریم امسال نیز خدمات بیشتری به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود تا در دوران پساکرونا نیز در هنگام ضرورت از این خدمات الکترونیک استفاده شود.
وی ابزارهای الکترونیکی برای کاهش هزینه های سازمان را ضروری دانست و افزود: در این دوره، کارشناسان فناوری اوقاف با هشت سامانه جدید آشنا می‌شوند؛ سامانه‌هایی که علاوه بر کاهش هزینه‌ها به هوشمندسازی و آموزش اختصاص یابند.

توسعه زیرساخت‌های فناوری و کاهش فساد در حوزه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بر ضرورت توسعه فناوری در سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های فناوری موجب کاهش فساد در حوزه وقف خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز نیز در این آیین  افزود: متاسفانه هیچ اطلاعات جامعی در مورد موقوفات، نخیلات، باغات و سایر موقوفات نداریم که همه اینها به فناوری بستگی دارند.
وی پیشنهاد کرد سیستم مالی و سامانه ای موقوفات به فناوری مجهز شوند و تعاریف خاص خود را داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اظهارداشت: اگر زیرساخت‌های فناوری فراهم شوند مفاسد در حوزه وقف کمتر خواهند شد و خروجی بهتری خواهیم داشت برای مثال می‌توان پیش بینی کرد باغات یا دامپروری‌ها چه میزان تولید یا کشت دارند و درآمد آنها چگونه است. 
وی افزود: در برخی موارد آمارهای مختلفی توسط مسوولان ارائه می‌شود که زیبنده نیست، در حالی که اگر نقشه راهی برای مجموعه اوقاف ترسیم شود از این بن بست رها می‌شویم.
حجت الاسلام خاکباز اظهارداشت: باید این نواقص در فناوری و محاسبات مالی برطرف و به مردم گزارش شود زیرا سازمان اوقاف یک نهاد ۱۰۰ درصد مردمی، ممتاز و دینی است که باید اطلاعات آن بروز باشد.

امیر احسانیان معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این آیین گفت: تنش آبی در محدوده روستای  محمدبن جعفر دزفول با مدیریت و تلاش صورت گرفته رفع و با تاسیس و تجهیز یک حلقه چاه مشکل ۱۰ هزارنفر برطرف شد.
وی به اقدامات و مشکلات موجود در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات زیادی در حوزه کشاورزی انجام می‌شود ولی درصورت آبیاری به صورت قطره‌ای مشکلات کمتر می‌شوند.

احسانیان با تاکید بر لزوم آنالیز مشکلات ساختمانی مساجد دزفول بیان کرد: مسجد جامع و بقعه محمدبن جعفر از اماکن قدیمی دزفول هستند که باید با فناوری بررسی و آسیب‌شناسی شوند تا برای پیشبرد اهداف موثر واقع شوند.

منبع: ایرنا