ضرورت مهارت آموزی و اشتغالزایی در صنایع بزرگ خوزستان
ضرورت مهارت آموزی و اشتغالزایی در صنایع بزرگ خوزستان

استاندار خوزستان گفت صنایع بزرگ و آموزشگاه‌های استان باید به سمت تربیت نیروی ماهر بروند و از این طریق مشکلات خود را برطرف کنند.

به گزارش عصر خوزستان، علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست شورای اشتغال استان گفت: میزان اشتغال در استان بر مبنای سامانه رصد است لذا انتظار داریم که با تلاش سایر دستگاه‌ها به ویژه موسسات و شرکت‌ها، عقب‌ماندگی به وجود آمده جبران شود.

وی افزود: یک مدیر باید کف میدان باشد و مشکل اشتغال استان به ویژه مشاغل خانگی را حل کند نه اینکه تنها پشت میز بنشیند.

استاندار خوزستان توجه به مشاغل خانگی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: از آنجا که بخش زیادی از جمعیت کشور در روستا‌ها است باید با پرداخت تسهیلات لازم و برطرف کردن مشکلات، مشاغل خانگی را در روستا‌ها رونق داد.

وی عملکرد مدیران ناکارآمد را ریشه اصلی در جا زدن اشتغال در استان عنوان کرد و افزود: تا زمانی که ذهنیت مدیران ما تغییر نکرده و تفکر انقلابی ایجاد نشود، دستاورد جدی حاصل نمی‌شود.

حسینی محراب گفت: ایجاد شغل در استان باید به صورت پایدار باشد و تا زمانی که این نگاه در استان شکل نگیرد؛ نتوانسته ایم به شاخص‌های مورد نظر منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

وی افزود: میزان تعهد اشتغال استان باید به صورت واقعی محقق و دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

استاندار خوزستان مهارت آموزی را یک رکن اساسی در ایجاد اشتغال دانست و گفت: صنایع بزرگ و آموزشگاه‌های استان باید به سمت تربیت نیروی ماهر بروند و از این طریق مشکلات خود را برطرف کنند.

وی بر توسعه صنایع پایین دستی در استان تاکید کرد و افزود: باید با ورود شرکت‌های دانش بنیان به دنبال توسعه صنایع پایین دست بود و از این طریق اشتغال‌زایی خوبی انجام دهیم.

حسینی محراب گفت: در جلسات شورای اشتغال باید از کارآفرینان استان دعوت و مشکلات آن‌ها بیان شود همچنین محصولات شرکت‌های دانش بنیان و سایر موسسات باید در بازار‌های خارجی عرضه شود.

ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در خوزستان

وی افزود: انتظار داریم که شرکت‌های بزرگ استان، صنایع بسته‌بندی را در روستا‌های اطراف خود راه‌اندازی کرده و خریدشان را از همان روستا‌ها انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی استان باید به گونه‌ای عمل کنند تا نیروی ماهر شرکت‌های درون استان از جوانان بومی تامین شود. مدیران استان باید قدری به خود سختی داده و به دنبال اشتغال پایدار باشند.

وی در ادامه به نظام سلامت استان اشاره کرد و افزود: وضعیت اورژانس بیمارستان گلستان اهواز باید در شرایط بهتری قرار گیرد همچنین به دلیل همجواری با کشور عراق، بیمارستان‌های استان به ویژه بخش خصوصی باید گسترش یابد.

حسینی محراب در خصوص احداث شهر سلامت در اهواز گفت: اکنون بسیاری از خانه‌های مسکونی در منطقه کیانپارس، تبدیل به مطب‌های پزشکی شده و شاهد ترافیک سنگین در هسته شهر هستیم لذا هر چه سریعتر باید شهر سلامت راه اندازی شود تا از وضعیت کنونی کیانپارس خارج شویم.

گفتنی است میزان تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری بیش از ۶۳ هزار شغل است