نظارت‌ها بر بازار برای مقابله با معضل گران‌فروشی
نظارت‌ها بر بازار برای مقابله با معضل گران‌فروشی

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته بازار هیچ تنشی نداشته است، گفت: این نشان از مدیریت خوب بخش خصوصی، عمومی و دولتی است که باید مستمر باشد و ضعف ‌ها شناسایی شود تا پیروزی امروز سبب شکست فردا نشود.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست تنظیم بازار خوزستان که روز یکشنبه ۷ در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه، اظهار کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد نسل‌کشی است، این ظلم‌ها نباید فراموش شود؛ باید با کمک‌های معنوی و فعالیت در فضای مجازی به گونه‌ای حرکت کنیم که جای ظالم و مظلوم عوض نشود؛ در این مسئله تأثیر جهانی راهپیمایی‌ها را نمی توان نادیده گرفت هرچند که دشمن واقعی ما صهیونیسم است و باید با جدیت در مقابل آن بایستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به مطالبه گری مردم در خصوص تنظیم بازار و تشدید نظارت‌ها بیان داشت: در زمینه افزایش قیمت‌ها آنچه که از سوی مردم پذیرفتنی نیست، گران‌فروشی و تبعیض است که باید با نظارت جدی بر بازار این وضعیت کنترل شود.

حسینی محراب با بیان اینکه نظارت غیرهوشمند دیگر امکان‌پذیر نیست و باید تقویت بازار و نظارت بر آن به صورت هوشمند باشد، تصریح کرد: در این زمینه باید کاری کنیم که استانداردهای قیمتی به شکلی دنبال شود تا احساس تبعیض و ظلم به وجود نیاید.

وی افزود: انصاف پایه حکومت را حفظ می‌کند و همه باید در سود و فروش انصاف داشته باشند؛ اگر حق انصاف رعایت شود بخش وسیعی از مردم برخوردار می‌شوند و می‌توان شاهد تحقق عدالت بود.

استاندار خوزستان بر ضرورت برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکل گوشت در استان تأکید کرد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی جدی مسئله گوشت در استان برطرف شود. نباید در استان مشکلی برای دام داشته باشیم.

حسینی محراب با تاکید بر حل مساله گوشت قرمز در بازار استان و کنترل قیمت آن، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی راه‌حل‌ کنترل بازار واردات گوشت قرمز است، از کشورهایی که می‌توانیم باید واردات انجام شود و دستگاه‌های مسئول این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه پرورش شتر یکی از مزیت‌های استان است که باید برای آن برنامه داشته باشیم، گفت: یکی از کامل‌ترین نوع غذایی گوشت شتر است باید از این ظرفیت موجود در استان استفاده شود، می‌توان با توجه به صحراگردی که دارد؛ مجتمع ‌های پرورش شتر در استان ایجاد کرد تا در سال‌ های آینده گله‌ های بزرگ شتر و در این حوزه صادرات داشته باشیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان باید به نحو احسن استفاده کرد، اظهار داشت: برای دام‌های سنگین گاو و گوساله باید مجتمع‌های پرواربندی و دامداری‌ها در استان فعال شوند و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه نیز استفاده کرد تا استانی صادرکننده و درآمدزا در این حوزه ‌ها باشیم؛ همچنین جمعیت دام خوزستان طی برنامه سه ساله، دو برابر شود و در این زمینه دامپزشکی نیز باید بحث واردات را ساده‌تر بگیرد تا جمعیت دامی استان رشد کند.

حسینی محراب با اشاره به تولید علوفه و نهاده‌ها بیان داشت: اگر کشور می‌خواهد در بحث تولید علوفه و نهاده‌ ها قدمی بردارد، استان خوزستان به دلیل وضعیت آب و هوایی یکی از پیشگامان این حوزه است و باید برنامه ‌ریزی جدی را برای این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: مجموعه‌های دانش بنیان در خصوص تولید نهاده‌ها وارد میدان شوند؛ همچنین حمایت از مجموعه ‌هایی که در شهرک ‌های صنعتی به این حوزه ورود کرده‌اند در دستورکار باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته بازار هیچ تنشی نداشته است، ادامه داد: این نشان از مدیریت خوب بخش خصوصی، عمومی و دولتی است که باید مستمر باشد و ضعف ‌ها شناسایی شود تا پیروزی امروز سبب شکست فردا نشود.

حسینی محراب با اشاره به مشکلات شکر در استان افزود: مدیران باید افکار عمومی را در نظر بگیرند و رضایت ایجاد کنند و این افکار عمومی را مدیریت کنند.

وی گفت: باید کاری کنیم که در بحث شکر مشکل به صورت واقعی حل شود؛ نباید اجازه دهیم در استان مشکل ایجاد شود و باید تلاش شود اولویت استان در این زمینه ‌ها همیشه در نظر گرفته شود و اگر کالایی مثل شکر در انبارهای استان وجود دارد، براساس اختیارات قانونی ابتدا باید در همین استان توزیع شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل سامانه جامع تجارت در استان عنوان کرد: اگر سامانه جامع تجارت در صندوق ‌های فروشگاهی نصب می‌شد مشکلاتی که اکنون در بحث سوءاستفاده و افزایش قیمت‌ ها و … وجود دارد دیگر وجود نداشت. وظیفه مدیران این است که این مشکلات را از میان بردارند و باید بحث تکمیل این سامانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به جلسه روز گذشته رایزن ‌های تجاری ۱۸ کشور بیان کرد: استفاده ازظرفیت و تجربیات تجار کشورهای مختلف می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی و تجارت در خوزستان را هموار سازد، تجار و دستگاه ‌های استان می‌توانند از تجربه و دانش تاجران این کشورها به منظور توسعه اقتصادی و رفع مشکلات در بازار استان استفاده کنند.