کارخانه چوب به ازای اجرای هر ۲۰ هزار هکتار راه‌اندازی می‌شود
کارخانه چوب به ازای اجرای هر ۲۰ هزار هکتار راه‌اندازی می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به طرح ۳۰۰ هزار هکتاری زراعت چوب گفت: امیدواریم به ازای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب راه‌اندازی شود و زنجیره تولید و اشتغال شکل بگیرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور که روز شنبه همزمان با سراسر کشور در نهالستان نوین چوب اهواز برگزار شد، گفت: درختان در حقیقت ریه‌های زمین و بشر هستند و باید در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشیم؛ در خوزستان با توجه به صنعتی بودن و رشدی که در صنایع مختلف داشتیم مقداری در این زمینه کوتاهی شده است؛ در عین حال امیدواریم با این حرکتی که دولت برای کاشت یک میلیارد درخت شروع کرده خوزستان نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

وی افزود: برای اجرای طرح زراعت چوب که در استان شروع شده است اقداماتی همچون شناسایی سطح زیرکشت‌، تامین آب و در کنار آن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شد و خوشبختانه کار شروع شد.

حسینی محراب اظهار داشت: اجرای این طرح نیاز به همت جهادی دارد. در این راستا کشت درخت در ۳۰۰ هزار هکتار هدف‌گذاری شده و با توجه به اینکه اجرای این طرح در طول ۴ سال برنامه‌ریزی شده است برای سال اول در وسعت ۷۵ هزار هکتار کشت درخت انجام خواهد شد.

استاندار عنوان کرد: خوزستان در این طرح که در مقیاس ملی اجرا می‌شود پیش‌قراول شده است. خوزستان پیش‌تر در صنعت چوب در کشور جایگاه چندانی نداشت اما امروز به عنوان دومین استان کشور در این طرح گام برداشته است و امیدواریم به ازای هر ۲۰ هزار هکتار یک کارخانه چوب راه‌اندازی شود و زنجیره تولید و اشتغال شکل بگیرد.

حسینی محراب با اشاره به ارزش اقتصادی زراعت چوب عنوان کرد: در کمترین حالت هر هکتار حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بهترین حالت هر هکتار زراعت چوب حدود ۵ میلیارد تومان سود دارد.