مدارس ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
مدارس ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان از غیرحضوری شدن نوبت صبح و عصر تمامی مقاطع تحصیلی مدارس ۶ شهرستان این استان در روز شنبه خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از استانداری خوزستان، داود میرشکار شامگاه جمعه اعلام کرد: با اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا استان فردا شنبه ۲۳ دی ماه مدارس مقطع ابتدایی در شهرستان های اهواز، باوی، کارون، اندیمشک، دزفول و شوشتر نوبت صبح و عصر غیرحضوری و در مقطع متوسطه فقط به منظور برگزاری آزمون حضوری خواهند بود.

طی سه ماه اخیر هوای اهواز و برخی شهرهای استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است. هرچند آخرین بارندگی‌ها موجب شد برای یک روز هوای اهواز و برخی شهرها از آلاینده‌ها پاک شود اما با گذشت چند روز پس از باران، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهرهای استان را درگیر کرده است.

پس از مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان مبنی بر توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا در هفته گذشته، اداره کل حفاظت محیط زیست علیه برخی شرکت های کشت و صنعت نیشکر به خاطر آتش‌سوزی شبانه مزارع نیشکر و ایجاد آلودگی هوا شکایت کرد.

مسئولان محیط زیست استان سوزاندن مزارع نیشکر و شلتوک و فعالیت برخی صنایع را از جمله عوامل اصلی آلودگی هوا عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا “ناسالم” است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.