کوبا خواهان استفاده از دانش فنّی نیشکر ایران شد
کوبا خواهان استفاده از دانش فنّی نیشکر ایران شد

هیئتی از متخصّصان صنعت نیشکر کوبا به‌منظور آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر ایران و استفاده از تجربیات این کشور در زمینه نیشکر، از دستاوردهای صنعت نیشکر کشور بازدید کردند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این بازدید، هیئت کوبایی با حضور در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی با روند برداشت مکانیزه نیشکر، فرآیند تولید شکر سفید، شکر دارویی و شکرهای طعم‌دار، سیستم‌های آبیاری، تولید الکل و خمیرمایه آشنا شدند. همچنین، تبادل نظر و گفتگوهای تخصصی بین متخصّصان ایرانی و کوبایی در زمینه‌های مختلف کشت، داشت، برداشت و فرآوری نیشکر و تولید محصولات جانبی انجام شد.

هدف از این بازدید، استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در زمینه صنعت نیشکر برای ارتقا و توسعه صنعت نیشکر کوبا عنوان شده است.

در این بازدیدها، دستاوردهای صنعت نیشکر مورد توجه متخصّصان صنعت نیشکر کوبا قرار گرفت. رئیس هیئت کوبایی با ابراز شگفتی از این دستاوردها، اظهار داشت: ایران در زمینه صنعت نیشکر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ما از تجربیات و دانش فنی متخّصصان ایرانی برای توسعه صنعت نیشکر کوبا استفاده خواهیم کرد.

مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این بازدیدها ضمن تشریح فعالیت‌ها و محصولات تولیدی، از آمادگی این شرکت برای اشتراک دستاوردها و انتقال دانش فنی به کشور کوبا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ایران و کوبا در زمینه صنایع سبک، بیوتکنولوژی، حمل و نقل ریلی، محصولات تکنولوژی سطح بالا و کشاورزی با یکدیگر همکاری‌های مشترک دارند؛ همکاری این دو کشور در زمینه صنایع نیشکری نیز فصلی نو در روابط دو کشور و توسعه صنعت نیشکر خواهد گشود.