تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار خوزستان برق دار شدند
تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار خوزستان برق دار شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به برق رسانی به ۶۹ روستای دارای کد تقسیمات کشوری در استان گفت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار خوزستان در حال حاضر از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

به گزارش عصر خوزستان، علی خدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم کار جهادی برق رسانی به روستاهای محروم و دور از دسترس خوزستان با همت بالاتری دنبال شد؛ به طوریکه برای دومین سال متوالی این استان رتبه اول برق رسانی روستایی را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی شرکت توزیع برق خوزستان در راستای سیاست های دولت سیزدهم تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دار شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با بیان اینکه در مجموع بیش از ۹۷ درصد روستاهای خوزستان برق دار هستند گفت: این شرکت حتی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار که برخی از آنها دارای جمعیت ۲ یا سه خانوار هستند برق رسانی داشته است.

وی تاکید کرد: دسترسی جاده ای یکی از عوامل مهم برای برق رسانی به این روستاها محسوب می شود.

خدری ادامه داد: از جمله اقدامات جهادی که در حوزه برق روستایی انجام شده را می توان به تامین برق عشایر کوچ رو عنوان کرد که در این زمینه نیز یک هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری با استفاده از پنل های خورشیدی قابل حمل از برق بهره مند شده اند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح های برق رسانی شرکت توزیع برق خوزستان به مناسبت ایام دهه فجر گفت: کار تامین برق بیش از یک هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی دیگر با استفاده از انرژی خورشیدی در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال جاری با موفقیت به انجام برسد.

بر اساس این گزارش، با برق رسانی به ۶۹ روستای بی برق در دولت سیزدهم ، بالاترین حجم فعالیت های تامین برق روستایی کشور به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اختصاص یافته است.