نیشکر در مسیر خوزستانی سرسبز؛ کاشت بیش از یک میلیون نهال اکالیپتوس در سه سال گذشته
نیشکر در مسیر خوزستانی سرسبز؛ کاشت بیش از یک میلیون نهال اکالیپتوس در سه سال گذشته

در دومین روز از هفته منابع طبیعی، آیین کاشت نهال با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شرکت سدادفام نیشکر برگزار شد؛ در این آیین، بر نقش صنعت نیشکر در توسعه فضای سبز، حفظ منابع طبیعی و اشتغال‌زایی تأکید شد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این مراسم، دکتر عبدعلی ناصری به نقش صنعت نیشکر در توسعه فضای سبز، حفظ منابع طبیعی و اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: نیشکر از دروازه درختکاری، هم به اقتصاد و اشتغال ورود کرده و هم در مسیر خوزستانی سرسبز گام برداشته است.

وی افزود: این شرکت در سه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در واحدهای هشت‌گانه نیشکری کاشته و با برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال، در پویش «یک میلیارد درخت» در خوزستان پیش‌گام شده است.

باتوجه‌به اهمیت حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار، این اقدام شرکت توسعه نیشکر یک‌قدم مهم در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و رونق زراعت چوب است.

خوزستانی سرسبز و آباد با درختکاری

مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز، گفت: شرکت سدادفام نیشکر با کاشت نهال، به سهم خود در امر مهم درختکاری مشارکت می‌کند.

مهندس علی مدحجاوی ابراز امیدواری کرد که با تداوم این نهضت درختکاری، شاهد خوزستانی سرسبز و آباد باشیم.
همچنین، هم‌زمان با هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری در کشت و صنعت‌های هشت‌گانه توسعه نیشکر انجام شد و مدیران و کارکنان نیشکر با کاشت نهال، به استقبال هفته منابع طبیعی و روز درختکاری رفتند.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه نیشکر در چارچوب تعامل و مشارکت با ستاد نهضت سبز خوزستان، اداره کل منابع طبیعی استان و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد، کاشت بیش از چهار میلیون و صدهزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر را در چندساله اخیر به سرانجام رسانده و با آبیاری بخشی از این نهال‌ها با زهاب نیشکر، در صرفه‌جویی منابع آبی نیز قدم مهمی برداشته است.