یادمان‌های شهدای گمنام و مادران شهدا در اهواز ایجاد می‌شوند
یادمان‌های شهدای گمنام و مادران شهدا در اهواز ایجاد می‌شوند

شهردار اهواز گفت: باید سرمایه اجتماعی خود را به نفع انقلاب و نظام افزایش دهیم؛ ما هرچه داریم از شهدا داریم و زنده نگهداشتن یاد شهدا، حق آن‌ها است.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایسنا، رضا امینی در آیین رونمایی از سردیس پنج شهید اهواز که امروز (۱۹ اسفندماه) در منطقه کیانپارس انجام شد، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان اظهار کرد: امروز از سردیس شهیدان سردار علی هاشمی، سردار سوداگر، سردار مالکی، سردار صدرزاده و سردار تقوی‌فر رونمایی می‌کنیم. این کار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است و زنده نگهداشتن یاد شهدا همچنان باید در دستور کار شهرداری باشد.

به گزارش ایسنا، وی به بیانات مقام معظم رهبری در فضیلت نگهداشت یاد شهدا اشاره کرد و افزود: خدمت به شهدا افتخار ما است. ایران اسلامی پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، به یک کشور سرافراز و مقتدر تبدیل شده است و این اقتدار و سرافرازی نتیجه جان‌فشانی شهدا و اقدامات فرهنگی میدان جهاد است.

امینی با بیان اینکه نسل انقلاب همواره پای کار هستند، گفت: با برگزاری کنگره گرامیداشت ۲۴ هزار شهید خوزستان، ایجاد تعدادی یادمان شهدای گمنام پیگیری شد و بخشی از یادمان‌ها سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین یادمانی برای مادران شهدا و ایثارگران که بازسازی لباس شهدا را انجام می‌دادند، در حاشیه کارون به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به نقاشی تمثال شهدا بر دیواره‌های شهر بیان کرد: باید سرمایه اجتماعی خود را به نفع انقلاب و نظام افزایش دهیم؛ ما هر چه داریم از شهدا داریم و زنده نگهداشتن یاد شهدا، حق آن‌ها است.

در ادامه سردار عبدالرضا حاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه این امنیت ما مدیون شهدا است، گفت: نهضت ایجاد یادمان شهدا در مناطق شهری اهواز ایجاد شده است و این اتفاق جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا در آینده موجب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان همیشه یادشان باشد که دشمنان قصد تصاحب مملکت را داشته‌اند و امروز به این منظور این کار انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقاشی شهدا بر دیوارهای شهر گفت: شهردار و شهرداری اهواز نگاه و حرکت در حوزه دفاع مقدس دارند و امیدوارم چنین کارهایی تداوم داشته باشد تا اهواز رنگ و بوی دفاع مقدس داشته باشد.