استاندار خوزستان گفت: باید طرح جامعی برای اقتصاد پویا و نوین و با بهره‌وری بالا برای استان خوزستان تدوین شود تا نخل‌های بی سر و مناطق توسعه نیافته در خوزستان نداشته باشیم. صادق خلیلیان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز، ۱۵ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی مسنجم‌تر […]


استاندار خوزستان گفت: باید طرح جامعی برای اقتصاد پویا و نوین و با بهره‌وری بالا برای استان خوزستان تدوین شود تا نخل‌های بی سر و مناطق توسعه نیافته در خوزستان نداشته باشیم.

صادق خلیلیان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز، ۱۵ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید در برنامه‌ریزی مسنجم‌تر و با اولویت بیشتر عمل کنیم تا شاهد حل مشکلات استان باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سیاست‌های مرتبط با مصرف آب در خوزستان به نحو مطلوبی کار نشده است و باید در این زمینه تلاش کنیم وضعیت را بهبود ببخشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اقتصاد مقامتی سیاست‌هایی برای اداره کشور است، گفت: باید یک برنامه جامع برای بخش‌های مختلف استان خوزستان داشته باشیم و بنا را بر این بگذاریم که این برنامه‌ها را از سال ۱۴۰۱ اجرایی کنیم.

خلیلیان عنوان کرد: اقتصاد وابسته به نفت کشور را باید از وابستگی خارج کنیم. اکنون چاره‌ای جز اقتصاد مقاومتی نداریم و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه تحریم‌هایی که از سال ۹۱ بر کشور تحمیل شده است ضعف اقتصادی ایران را برملا کرده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی چیزی جز نگاه جدید و توسعه‌ای به اقتصاد نیست و به نوعی نگاهی رو به آینده است. در اقتصاد مقاومتی باید به بهترین شکل از فناوری استفاده کنیم تا بهره‌وری را افزایش دهیم.
استاندار خوزستان عنوان کرد: افزایش بهره‌وری از آب در کشاورزی، توسعه تجارت و توجه به صنایع دانش بنیان باید در چهارچوب اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم زمینه را برای توسعه استان و کشور فراهم کنیم.

خلیلیان بیان کرد: برخی‌ها اقتصاد مقاومتی را به خوبی تعریف نمی‌کنند و فکر می‌کنند اقتصاد ریاضتی است که مردم باید در سختی زندگی کنند اما اقتصاد مقاومتی این نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پیشرو را به ما نوید می‌دهد که باید آن را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در چهارچوب برنامه‌ هفتم توسعه باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن اقتصاد مقاومتی را اجرایی و برنامه‌ هفتم توسعه استان را بر این پایه، پایه‌گذاری کنیم.

خلیلیان با بیان اینکه عزم مسئولان کشور بر پشتیبانی از استان است و اعتبارات خوبی به خوزستان اختصاص داده شده است، گفت: باید طرح جامعی برای اقتصاد پویا و نوین و با بهره‌وری بالا برای استان خوزستان تدوین شود تا نخل‌های بی سر و مناطق توسعه نیافته در خوزستان نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه جامعی برای توسعه استان در چهارچوب برنامه هفتم توسعه و با مبانی اقتصاد مقاومتی تدوین شود، افزود: باید به کمک سیاست‌های تشویقی و همچنین سیاست‌های ترغیبی کشاورزان را به سمت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری سوق دهیم.

خلیلیان اظهار کرد: سازمان آب و برق باید سیاست‌هایی در بحث آب کشاورزی ارایه دهد تا بتوانیم کشاورزان را به سمت ابیاری تحت فشار هدایت کنیم.

انتهای پیام